Ζαραλίκος: «Αν είμαστε τριτοκοσμική μπανανία το ορίζει η Πολιτεία και όχι οι μπράβοι»

«Περιμένουμε την υπουργό Πολιτισμού να τοποθετηθεί. Μήπως με βαθιά υποκριτική τέχνη-αυτήν στην οποία αναφερόταν σε παλαιότερο περιστατικό-η κυρία υπουργός, μας κρύβεται;»

Στο πρωτοφανές περιστατικό που συνέβη χθες το βράδυ στο Θέατρο «Καρέζη» όταν η τηλεπαρουσιάστρια Σάσα Σταμάτη συνοδευόμενη από τρία άλλα άτομα διέκοψε την παράστασή του «1821-2021, Διακόσια Χρόνια Δανεικά» τη στιγμή που σε μια παρλάτα γινόταν λόγος ουρλιάζοντας, αναφέρθηκε ο γνωστός ηθοποιός και stand up comedian Χριστόφορος Ζαραλίκος μιλώντας Στο Κόκκινο στην εκπομπή «Art & the city».

Η παράσταση συνδέει με όπλο τη σάτιρα πρόσωπα και γεγονότα του 1821 με τη σημερινή επικαιρότητα, μεταξύ άλλων και τον Βαγγέλη Μαρινάκη σε σημείο όπου ακούγεται ότι  εάν δεν μας έδιναν για την Επανάσταση του 21 λεφτά οι Άγγλοι, θα έπρεπε να τα βρει ο Μιαούλης με το πλοίο του, το «Γκιαούρ-One». Αυτό φαίνεται πως πυροδότησε την αντίδραση της Σάσας Σταμάτη.

Στο Κόκκινο ο Χριστόφορς Ζαραλίκος αναφέρθηκε όμως λιγότερο στις επί μέρους λεπτομέρειες και περισσότερο στο γεγονός της απόπειρας διακοπής της παράστασης και λογοκρισίας. Μεταξύ άλλων στηλίτευσε την στάση του Υπουργείου Πολιτισμού που ένα 24ωρο μετά το περιστατικό δεν είχε εκδώσει ανακοίνωση:  «Περιμένουμε», είπε,  «την Υπουργό Πολιτισμού να τοποθετηθεί ή έστω τον Υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού. Μήπως με βαθιά υποκριτική τέχνη-αυτήν στην οποία αναφερόταν σε παλαιότερο περιστατικό-η κυρία υπουργός, μας κρύβεται;

Είναι τραγικό το ΥΠΠΟ να μην έχει βγάλει μια ανακοίνωση

Είναι τραγικό το ΥΠΠΟ να μην έχει βγάλει μια ανακοίνωση όχι για εμένα αλλά για το γεγονός και για ό,τι συνέβη σ’ ένα ιστορικό θέατρο της Αθήνας που είναι δυο βήματα από τη Βουλή. Είναι ασύλληπτο. Αυτό μπορώ να πω ότι είναι και λίγο χειρότερο από το γεγονός. Γιατί το γεγονός σε αιφνιδιάζει (…) Είναι αδιανόητο να μην παίρνει θέση το ΥΠΠΟ ακόμα κι αν δεν κάνει καμία αναφορά στο πρόσωπό μου Δεν υπάρχει άλλωστε κανένας λόγος ν αναφερθεί σ εμένα. Έχουμε συγκεκριμένο γεγονός, σε συγκεκριμένο χώρο, με συγκεκριμένο στόχο. Δεν πρόκειται λοιπόν για εμένα αλλά πρόκειται για ένα κεντρικό θέατρο όπου κάποιοι άνθρωποι βρήκαν την άνεση -ποιος ξέρει από πού- να μπουν να διαλύσουν μια παράσταση, στο κέντρο της Αθήνας, 50 μέτρα από τη Βουλή όπου η μισή δύναμη της αστυνομίας είναι γύρω-γύρω. Πού βρήκαν τόσο θράσος να το κάνουν  αυτό το πράγμα;».

Ως προς την ευθύνη της κυβέρνησης επεσήμανε ακόμα πώς «το πλαίσιο της Πολιτείας που ζούμε το ορίζει η Πολιτεία. Δηλαδή αν είμαστε τριτοκοσμική μπανανία που οι μπράβοι μπορούν να μπαίνουν στα θέατρα και να σταματούν μια παράσταση, αυτό το ορίζει η Πολιτεία και όχι οι μπράβοι».

Σχολίασε επίσης τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου, «δήλωση της συμφοράς» όπως τη χαρακτήρισε, αφού «μέχρι και σε αυτοδικία αναφέρθηκε χωρίς να μας πει ποιος, που, πότε και κυρίως γιατί. Είναι ντροπιαστικό αυτό αλλά εγώ επειδή είμαι καλοπροαίρετος άνθρωπος έχω πει στον εαυτό μου ότι θα περιμένω μια κανονική αντίδραση από την επίσημη Πολιτεία», κατέληξε.

Όταν είσαι στη σκηνή έχεις την ευθύνη του χώρου

Τέλος ως προς την ψυχραιμία που επέδειξε ο ίδιος στη διάρκεια του περιστατικού, δήλωσε πώς «όταν είσαι στη σκηνή έχεις την ευθύνη του χώρου. Εγώ έτσι νιώθω. Οι τρείς άνθρωποι που συνόδευαν την κυρία δεν ήταν ό,τι καλύτερο θες να συναντήσεις. Οι δυο από τους τρείς είχαν την όψη, το βλέμμα, τη συμπεριφορά, το κορμί, το ρουχισμό και τις γεμάτες τσέπες που έχουν συνήθως οι -αυτό που λέμε- συνοδοί ή μπράβοι ή φουσκωτοί.

Η συμπεριφορά , το στήσιμο, οι φουσκωμένες τσέπες, τα συγκεκριμένα τσαντάκια με τη συγκεκριμένη θήκη που έχει συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων, εκεί παρέπεμπε. Όταν έχεις μπροστά σου δυο τέτοιους, μια κυρία που ουρλιάζει και μιλάει για πράγματα που δεν είχαν συνέχεια και λογική και απέναντι ένα κοινό έξαλλο να φωνάζει «έξω οι μπράβοι», «αφήστε τον άνθρωπο να κάνει τη δουλειά του» και το θερμόμετρο ν’ ανεβαίνει ε… Εκεί ένιωσα πολύ υπεύθυνος για το χώρο γιατί δεν ήθελα να συμβεί τίποτα χειρότερο απ΄ ό,τι ήδη είχε συμβεί..»

Πηγή: www.rosa.gr

YOU MIGHT ALSO LIKE